Sau conduita personală. Adică buna creștere, ale cărei „beculețe” ar trebui să ni se aprindă în minte atunci când, să spunem, e momentul să ne cerem scuze fiindcă am creat o neplăcere cuiva, pe pârtie. Ca să nu mai vorbim de accidentare. Deci, altceva decât norme de bun simț nu avem, iar amenzi pentru viteză excesivă, incomodare, imprudență, accidentare și fugă de la locul faptei nu pot fi date, pentru că nu există. Firește, nu discutăm despre cazuri grave – dar frecvente în RO –, cum ar fi pătrunderea pe pârtie cu autoturism sau snowmobil... Discutăm strict despre circulația pe schiuri sau placă. Vă rugăm pe toți, prin urmare, să țineți cont că nu sunteți singuri pe pârtie și că cel mai important lucru e siguranța. În continuare, vă oferim o listă de 10 reguli, formulate de către Federația Internațională de Schi. Un fel de „10 porunci” într-ale schiului.
1. Respectarea celuilalt. Schiorii şi utilizatorii de snowboard trebuie să se comporte astfel încât să nu pericliteze siguranţa personală şi a celorlalţi sau să cauzeze un prejudiciu.
2. Stăpânirea vitezei şi a modului de a schia. Viteza trebuie să fie corespunzătoare capacităţilor fizice, tehnice, echipamentului din dotare şi condiţiilor atmosferice şi de teren.
3. Prioritatea. Schiorul care vine din spate îşi va alege traseul astfel încât să-l ocolească şi să-l ferească pe schiorul aflat în aval.
4. Depăşirea. Se poate face pe oricare parte, ţinând cont de posibilele obstacole şi evoluţia celorlalţi schiori, păstrând o distanţă suficientă pentru a nu stingheri.
5. Asigurarea. După fiecare oprire şi la traversarea pârtiei, schiorul se va asigura atât din vale cât şi din deal pentru a putea schia fără a pune în pericol pe cineva.
6. Oprirea. Trebuie evitată staţionarea pe pârtie, în special în locuri înguste sau lipsite de vizibilitate. În cazul unei căzături, schiorul trebuie să elibereze pârtia cât mai repede cu putinţă.
7. Urcarea. Urcarea sau deplasarea fără echipament se va face pe marginea pârtiei.
8. Respectarea indicatoarelor. Trebuie respectate marcajele internaţionale de semnalizare instalate pe pârtie şi traseele de schi pentru agrement.
9. În caz de accident. Dacă un schior este accidentat, ceilalţi schiori sunt obligaţi să acorde ajutor. Trebuie anunţat Serviciul Salvamont şi se va acorda sprijin la transportarea accidentatului.
10. Identificarea. Fiecare martor sau participant la un accident trebuie să se identifice organelor abilitate, indiferent dacă este răspunzător sau nu.